czwartek, 9 lutego 2017

Nikolowa recenzja tabletu graficznego Wacom! - Powrót?!

Cześć!
  Heloł, heloł! Powracam po 3 miesiącach! Troszkę długa ta przerwa, ale po prostu nie miałam weny, pomysłów, ani chęci. SERIO. Po prostu nagle wszystkiego mi się odechciało, tym bardziej, że jestem w trzeciej klasie gimnazjum i mamy pełno nauki, a mało czasu dla siebie :(. 
  Ale spoko, spoko. Postanowiłam przerwać Blog block'a? (XD). Po prostu spojrzałam na swój tablet i pomyślałam, że może inni też myślą o jego kupnie, więc może moja "nikolowa recenzja" im pomoże (tak, nazwałam to "nikolowa" recenzja, bo nie umiem pisać poprawnej recenzji i nie można tego inaczej nazwać XD). 
  Przechodzimy do tematu posta :). (Z góry przepraszam za jakość, ale używałam mojego "cudownego" telefonu i jego "cudownego" aparatu).

1) Wygląd.
  Od razu, gdy przyszedł mój kochany tablet, szczególną uwagę przykuło pudełko, które jest po prostu piękne.Sam w sobie tablet, ma dużo wariantów kolorystycznych (ja wybrałam niebieski/miętowy, ponieważ to jest mój ulubiony kolor i bardzo mi się spodobał). Pudełko z góry wygląda tak:


  Przyznam szczerze, że byłam bardzo zaskoczona, kiedy to zobaczyłam, bo spodziewałam się zwykłego szarego pudełka, a tu taka niespodzianka. Ja ogólnie uwielbiam taki styl, więc mnie od razu zainspirowało do narysowania czegoś takiego (szkoda, że efekt nie był tak zadowalający :')).

2) Zawartość. 
  Zawartość pudełka wygląda tak:


W środku znajdują się: tablet, kabel USB (do podłączenia), rysik, płyta (do zainstalowania sterowników, programów etc.), instrukcja oraz inne papiery (informacje o firmie i samym tablecie). 

 3) Wielkość? (XD)
 Proporcje prezentują się tak: 


  Na dole są moje nogi, a na prawo moja ręka xD. Tablet nie jest zbyt duży, ale mi on w 100% wystarcza, tym bardziej, że i tablet większy, tym droższy. To zdjęcie nie oddaje dokładnie proporcji, dlatego powiem, że jest on zbliżony do formatu A5 (przykładałam go do mojego szkicownika).

4) Cena.
Z tego co zauważyłam, cena bardzo się waha pomiędzy 260-300 zł. Ja kupiłam go za (o ile dobrze pamiętam) 290 zł. Jak na tablet posiadający wiele opcji, kolorów i wielkości, uważam, że cena jest w miarę przystępna, tym bardziej, że tablet jest na prawdę dobrej jakości i jest dobry, zarówno dla początkującego, jak i zaawansowanego rysownika/artysty. 

5) Instalacja i obsługa.
Niestety tu muszę troszkę ponarzekać, ponieważ miałam nie mały problem z zainstalowaniem sterowników oraz odblokowaniem kodu, który znajduje się na pudełku : 


  Z instalacją pomagały mi różne osoby (w tym informatyk) i dosyć długo zajęło im dojście do tego, jak to poprawnie zainstalować. W sumie to nawet nie wiem, czy im się w pełni udało, ale najważniejsze, że tablet działa :'). Nie zarzekam się również, że na waszym komputerze/laptopie też będziecie mieli takie problemy, bo mój "cudowny" laptop jest, jak już go nazwałam "cudowny" i bardzo często odmawia mi współpracy :').

5) Moje rysunki.
  Pokaże wam (w bonusie) moje rysunki, które przez ostatni czas zdążyłam zrobić. Oczywiście, nie należą one do najpiękniejszych, więc proszę o przymknięcie oka przy ocenie posta ;). Mój pierwszy rysunek wykonany na tym tablecie wygląda tak:
(ja wiem,wygląda bardzo profeszjonal i w ogóle... *ekhem,wyczuj sarkazm,ekhem*)
Inne:




6) Podsumowanie.
Plusy:
dużo wariantów kolorystycznych (m.in. biały, niebieski, czarny),
+ cudowne pudełko, które po prostu skradło moje serce,
+ jest mały (zajmuje mało miejsca i jest wygodne do przenoszenia),
+ szybko się przyzwyczajam do jego używania, ale to już zależy jak kto często rysuje,
+ nada się zarówno dla profesjonalistów, jak i początkujących.

Minusy:
- dla tych co wolą dużą powierzchnie do rysowania, jego wielkość może być niekorzystna,
- sterowniki są trudne w instalacji (przynajmniej w moim wypadku),
- dla niektórych cena, ale to już zależy od wielu czynników.

  Okej, w tym poście to tyle. Mam nadzieję, że rozwiałam wasze wątpliwości, czy kupić, czy nie :). 
Do następnego razu! Papa <3.
~GalaxyGirlOff


1 komentarz:

  1. Hmm... Recenzja nie jest zła, jest naprawdę fajna. Co do tabletu, chyba zastanowię się nad jego kupnem. Z twojego posta wynika, że naprawdę warto, a ja już od bardzo dawna rozglądam się za jakimś tabletem graficznym ~

    Twoje rysunki bardzo mi się podobają ^^ Szczególnie ten pierwszy, Dzwoneczek i pani w zielonych włosach :D

    ~ Ashi pozdrawia, bo dawno jej tu nie było :D

    OdpowiedzUsuń